Dagens I-landsproblem

"Det är svårt att välja när det finns fler än en.." (Gammalt Arne-ordspråk)

Jag har funderat på att köpa en komradio. Frågan är vad jag behöver. Egentligen behöver jag ingen just nu, men ändå. Det är kul att ha. Tanken var att köpa något billigt jox för "slit och släng". Det tråkiga är att jag helst vill ha en med öronsnäcka, för om jag nånsin behöver en radio är det alltid när det är sjukt mycket oväsen runt om (Läs: konsert eller motorbana). Då är det bra med något man kan få in i örat så man i alla fall hör något.

Nåja. Det finns en radio som är ganska billig och kanske bra på
Jula för 349:- Den tänkte jag köpa först, men sen råkade jag se att det finns de på Clas Ohlsson som klarar upp till 9 km och dessutom är stänksäkra. Vad ska jag välja? "Felet" på de från Clas Ohlsson är att ingen av dem har öronsnäcka (kostar 149:- extra per styck) och är lite dyra (den stänksäkra varianten i alla fall - kostar nästan 800:-). Men å andra sidan funkar de förhoppningsvis på andra ställen än där man har "ögonkontakt", vilket vore praktiskt.

Beslutsångest över ett av dagens I-landsproblem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback