Post-tenta

En uppdatering på vad som skett sedan i onsdags klockan 1200 då min tentatid "officiellt" var över:

Onsdagseftermiddagen tillbringades på en lägergård i sällskap med M. Vi kollade lite på gården och skogen och kikade på ställets möjligheter att hysa in en Nattkamp. Det såg rätt bra ut och jag fotade en del. Därefter bakade jag två tårtor.

Torsdagen tillbringades på jobbet (var på Gläntan) mellan 0645 och 1315. Kändes skoj att vara där igen. På kvällen var det DS-möte där tårtorna förbrukades och lägergården presenterade, bland hemskt mycket annat. Det blev mycket prat och en del skitsnack. Kanske lite för mycket, men ibland måste man få vädra ur sig lite... På hemvägen mötte jag S och vi pratade. Det var sådär. Varför måste Linköping vara så litet?

Fredag var resedagen. Till Västerås och A. Det var trevligt och väldigt varmt. På tågen hem på kvällen träffade jag en lumparkompis och det var trevligt. Han åkte med oss ut till Malmslätt (han bor också där).

Lördag var tidig morgon för tredje dagen i rad. Då var det uppstigning 0520 för SM-rally i Askersund med ambulansteamet. En trevlig dag i ett blåsigt grustag. Inga skadade och inga incidenter för min del, men under en annan sträcka där ett annat ambulansteam var skedde det tråkigheter. Hoppas det gick bra.

image32
Gruset sprutade och motorer vrålade. Rally!

image33
Ambulans 25 982 och Rescuebil 23 072 (bemannad av Askersunds deltidsbrandkår).

Söndagen var hemmadag. Mormor och morfar har precis varit på besök och då åts det mer tårta. Tårta av den anledningen att jag fyllde år i veckan, men som inte firades då..



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback