Uppdatering: Gårdagens I-landsproblem blev dagens I-landslösning

Gårdagens "problem" med de olika komradiovarianterna löste sig. Jag gick efter lunch till Clas Ohlsson (som borde ge mig 2.50:- för all sponsring) och kollade på deras grejer (därför att det var närmast dit). Först blev jag besviken då jag såg att de utlovade 9 kilometrarna var 6 kilometer på kartongen :(

Men vid en närare titt såg jag att läget var följande: radion gick 6 km, men jag fick med 2 st headsets istället, vilket inte stod skrivet i katalogen. Så det var inte världsbäst, men det var det som var närmast världskalss för de pengarna (bar 50:- dyrare än den andra radion jag kollade på som gick 3 km).

Jaja. I vilket fall... Nu köpte jag alltså två radio + laddare + headset och nu försöker jag komma på hur man ska ändra klockan. Varför finns allt annat i en bruksanvisning utom det man egentligen stör sig mest på? Eller är det meningen att man ska stoppa i batterierna exakt klockan 12 för att det ska funka? Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback