Nej!

Idag snöar det visst lite. Härligt. Men det är grått och trist ute. Jag råkade öppna mailen och såg att vår handledare hade mailat och sagt att hon inte kommer till basgruppen i eftermiddag. Typiskt! Det verakr ju vara en sådan grupp som verkligen behöver en handledare så det är tråkigt att hon inte kommer. Jag tappade lite energi där kände jag.. och energi ska man vara rädd om enligt Betty Neuman! Försvinner energin ut ur kärnan så kan man dö! Huga!!

gittan86: Är ni frälsta?
Tobbe: Japp


Jag satt en stund på en chatt på 7ehimlen. Två mycket spännande personer vältrar sig i klischéer. Eller är det det? De pratar om frälsning och himlen och att ett liv med Jesus är svaret på allt. Jag hoppas de är allvarliga och verkligen tror det de säger. Det vore så fint. Men jag blir så rädd att man lurar sig själv till något och sen använder andras ord för att beskriva det.

Det är för lätt att dra paralleller. "Jag älskar dig!" står det i ett sms. Men det var ju inte så. Inte på det sättet. Du sa det själv. Så vad var det värt? Det var ju tydligen bara en kuliss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback