Nu är den här

Idag hämtade jag min väska på "posten" - kiosken nere på stan som numera är närmaste postombud. Annat var det förr.. Jaja.

I vilket fall är den stor och röd. Efter att ha försökt knöla ner allt jag tänkt ha med i den så inser jag att hur stort utrymme jag än skaffar så kommer det alltid att vara brist på plats. Det finns alltid nåt mer jag vill ha ner. Men jag får väl klura lite på vad den ska vara till och utifrån det bestämma innehållet. Tänka är bra ibland. *hehe*

Så här blev det. Långt ifrån klart, massor fattas och lite ska bort.

1
 2 3 4 5 

6

1. Väskan
2. Handdesinfektion, handskar, sugkatetrar, pocketmask, kräkpåse, blodtrycksmanschett, sam-splint, m.m.
3. Snögg, förband, gasbinda, svalgtuber, nästuber, glidslem, peanger, sax, magills tång, m.m.
4. Kompresser, salvkompresser, brännskadeförband, brännskadegel/spray, kylpåse, örontemp, m.m.
5. Ögonskölj, plåster, sårstrips, sårtvätt, räddningsfiltar, tape, dextrosol, kolsuspension, m.m.
6. Ytterfack: Slemsug, underlägg, fler kräkpåsar, polstringsring

Tyvärr fick innehållet packas efter hur väskan är tillverkad och inte efter någon "logisk" ordning. Tyvärr.

Kommentarer
Postat av: L

haha, jag vet inte varför jag skrattar, men kräkpåse var ett sjukt kul ord!

2007-06-06 @ 16:14:05
Postat av: Arne

Hehe, ja. Jag vet inte riktigt vad det heter annars. Sick-sack-påse har jag sett, men det fattar man ju inte vad det är. ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback