Åren går!

Hej igen. Nu har jag haft tre pass på praktiken och insett att det lilla vi/jag läst om diabetes i skolan mest är ett skämt :p Så mycket mer det finns att veta! Verkligen intressant att få vara på en sådan avdelning som EMA (endokrin- mag tarm). Ujuj.

Första dagen kändes mest som en introduktion, bara "svansa efter" handledaren och se dum ut. Jag kände mig dum i alla fall. Men det vände på eftermiddagen dag 2 då jag fick ta emot en "egen" patient och fixa med inskrivningen. Skoj.

Dag 3 fick jag gå med en annan sjuksköterska för att kunna ta hand om "min" patient. Gick väl inte superbra den gången, men det berodde mest på att det var så himla svårt allt.. Blodtryck, blodprov och allt tog hundra år (kändes det som) av lite olika anledningar. Men men. Jag gjorde en massa annat också, mycket intressant. Jag var bland annat med och tittade på en gastroskopi (när man kollar ner i matstrupen och magen genom en slang i halsen). Sen var det en massa annat.. prasslade lite med papper, skrev i journaler och sånt. Kändes äntligen som man gjorde nåt konstruktivt.

I onsdags var det som sagt möte i Berga, mitt första som ordförande. Tyvärr kände jag inte att jag hade tid att stanna på musikkvällen, även om jag skulle ha tyckt det var trevligt :-/ Men jag var ju på mässan i alla fall. Trevligt.

I torsdags träffade jag S efter praktiken i ett par timmar. Sen bar det av till Berga kyrka igen, men denna gången för årsmöte i ambulansteamet. Intressant årsmöte.. Det var ju inga överraskningar precis, men jag insåg då hur himla bra vi i Berga SKU och i distriktet är på årsmöten trots allt! Inget ont om ambulansteamet, men vi är bättre på sjukvård än möten ;-)

Fick höra talas om lite spännande uppdrag framåt våren. Tror väl inte jag kan åka i och med praktiken, jobb och sånt, men jag hoppas på att hinna en radda uppdrag under sommarlovet! Är taggad nu!

Om några timmar är det dags att sätta sig i bilen till Gransnäs för DÅÅÅÅÅÅÅÅÅM tjugohundrasju! Bläpp! Det blir nog bra. Tråkigt nog är jag trött redan nu :p
Kanske börjar bli dags att packa... ;-)

Må väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback