Jag blir så trött!

Suck. Jag undrar vartåt världen barkar. Jag kan ibland roa mig med att läsa andra, helt okända och kända människors olika bloggar. I vilket fall hittade jag idag en blogg där någon tjej ~25 år beklagade sig över att hennes bil blivit smutsig efter att hon varit på en trancefest. Till på köpet var bilen fotograferad. Dessutom hade hon (tjejen) ju blivit så smutsig eftersom de varit ute och testat diverse konstiga svampar.

MEN ÅÅÅÅH! Stackars dig då. Så synd om dig att din 400.000-kronors stadsjeep blivit dammig! Så jobbigt att du har huvudvärk efter svamparna. Stackars liten. Tuttifnutt...

Det pågår krig i världen. Barn svälter och dör. Bebisar föds med HIV. Vattendrag torkar ut och hundratusentals nomader förlorar sina djur och sin enda inkomst. Människor mördas för att de sprider sina åsikter. Kvinnor stenas, barn stympas, män torteras. Varje dag.

Så skaffa lite perspektiv.

PS. Sa jag att jag har haft en dålig dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback