Nya tag

Nu har jag äntligen kommit igång med hemtentan. 482 ord på två dagar. Inte mycket, men under förutsättningarna bra. Jag har hunnit med en DS-helg, valborgsfirande, skrivit ihop till nutritionsseminariet, pluggat till seminariet i morgon och tusen andra grejer.

Min helg har sett ut som följer (i kronologisk ordning)

Fredag
Dagen börjar så smått vid 8-hugget på morgonen då jag går upp, duschar, klär mig, äter frukost... och så vidare. Jag försöker plugga lite, sen packar jag det sista i min packning och drar sedan till S i Skäggetorp. Vi umgås några timmar och hinner äta en glass som heter Pepe. Av den blir man alldeles svart i munnen. Läbbigt, men gott.

Därefter åkar vi till en adress i närheten och köper en motionscykel till J och mitt projekt till Musikfesten. Fråga inte mer om cykeln, för det är sekretessbelagt ;-)

I vart fall, sen stressade jag hem och slängde in cyklen och greppade väska och sovsäck och drog till stiftskansliet.

DS-helgen
DS-helgen var trivsam. Det började med att jag träffade förbundsordföranden och vi åt glass (nummer 2) på stan. Vi pratade lite och det var trevligt. Hejade på lite folk jag känner. Linköping är en liten stad när alla är ute på våren.

Därefter var det dags att inleda helgen med lite matlagning, sedan lite "lära-känna-lekar". Trevligt och lite trevande ett tag, men så kom vi i gång ordentligt.

Vi spelade sedan Rappakalja till efter midnatt och sen somnade jag tungt.

Lördag
Uppe lite före de andra, för att fixa mig i ordning och plocka med frukosten, men den hann andra börja på innan jag kom. I alla fall.. Ett pass på förmiddagen om Svenska Kyrkans Unga med M+J+E från "rix", sen lunch på Steves och så lite mer "Svenska Kyrkans Unga-pass". Vid tre var det dock slut och de åkte. Samtidigt kom K förbi och vi träffades i en kvart eller nåt. Mycket trevligt. Det var så länge sen!

Möte från fyra. Det tog massor med tid och vi pratade en massa.. inte så mycket som hade med ämnet att göra, men det var ju trevligt ändå. Det berodde nog på att vi hade så mycket tid på oss. Jag upptäckte hur jobbigt det är att vara ordförande och känna av när man ska bryta ett samtal eller inte. Huh.

Kvällsmaten tog ett tag, vi åt vid halv tio. Det tog ett tag att laga mat... :p

Söndag
Vi spelade innebandy idag.. Efter en missbedömning från min sida var vi i Ekholmen sådär en timme för tidigt. Men men. Vi hann ju ta bra platser i kyrkan innan mässan ;-) Efter mässan blåste vi ballonger och hängde upp en flagga. Så vackert så..

Vi spelade tre matcher och förlorade alla. Så kan det gå. Jag gjorde mitt bästa för att riva sargen och stå i..

Efter tre förluster stoppade jag svansen mellan benen och försvann hemåt och satt och försökte hitta lite att jobba med under helgen, men mina basgrupsskompisar hade inte mailat det som de lovade till lördagen.. Suck.

Måndag
Vaknade med stans träningsvärk och kom kanppt ur sängen. Gick och gnällde hela dagen.

En brasa + mässa i kyrkan avverkades på kvällen. Åt fralla och mazarin i bygdegården. Så gammaldags men trevligt.

Tisdag
Träningsvärken sitter i dag med. Inte lika illa, men ändock. Jag har precis insett hur det är att vara gammal.

Pluggar till hemtentan. Letar artiklar. S ringde och var sur på mig. Så kan livet vara på en pinne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback