Tillbaka i cyberspace

En vecka har gått på praktiken. En arbetsvecka alltså. Det har varit intressant att se hur en psykiatrisk öppenvårdsmottagning fungerar. För det är på en sådan jag har varit.

Det har inte blivit så mycket patientkontakt för min del, vilket jag tycker är mycket synd. Det är ju därför vi är på praktik. Men alla är så snälla och ger mig massor med litteratur och annat att fördjupa mig i, så det är trevligt.

Lite kontakter har jag fått. Jag har varit med på medicinutdelning (en del kommer och hämtar sina mediciner med jämna mellanrum), några provtagningar har jag fått göra och idag var jag med på ECT-behandling. ECT är en behandling mot till exempel depressioner då man sänder ström genom hjärnan. Det görs förstås när patienten är sövd.

Det är ungefär vad jag har hunnit med i veckan. Får se vad nästa vecka har att bjuda på!

Helgen blir lugn. Hemmahelg. Ska plugga, förstås. Det är en hel del skrivande. Vi ska bland annat läsa en bok och relatera den till ett omvårdnadsbegrepp som är relevant till terminens innehåll. Visst var det en solklar uppgift, eller hur? ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback