Verkningar och biverkningar

Livet är fullt av mysiterier. Man kunde tänka sig att det skulle vara nog med alla mysterier som händer i det verkliga livet, IRL. Att dagligen fundera över känslor, social interaktion, livet, döden, roller, etik och moral - det räcker inte för den moderna 2000-talsmänniskan! Nepp. Vi vill ha mer att fundera på. Som hur en blogg kan påverka livet.

Jag bloggar, driver en hemsida, har nyligen gått med i Facebook, är medlem i diverse communitys, chattar på IRC, MSN, osch så vidare och så vidare. Det jag skriver läses av människor som är mina vänner, av människor jag inte ens känner. De läses av någon i Örnsköldsvik (nu vet jag vem!), av människor som befinner sig i Kina (!!!). De läses av människor i kris, av människor med mörka tankar, av människor med positiva tankar, av människor som är glada. Kort sagt: alla möjliga människor läser detta i alla möjliga situationer.

Vad säger det om dem? Vad säger det om det jag skriver? Helt plötsligt inser jag makten i det skrivna ordet. Att med några enkla meningar kan jag förändra något.
Har jag förändrat ditt liv idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback