Släppa taget

Idag har jag känt mig på bättringsvägen. Vaknade upp med hick-hack-hosta och hostade i en timme, men sen gick det nästan över.

Under morgongen satt jag i telefon med J i Berga och klurade på Musikfesten och så var jag nere på skolan och kollade på den nya HLR-filmen. Ska ha utbildning på tisdag. Sen hem och åt och sen skriva hemtenta. Kom upp i nån sida. Det får räcka så länge tills vi har gjort analysen.

Sen har jag inte gjort så mycket. Det blev ingen praktik idag, det känns dumt att gå dit och må lite halvdåligt/halvbra och kanske smitta nån patient. Jag siktar på att gå i morgon och kanske hinna med lite patientundervisning så man har nåt att göra i helgen.

Möte med ambulansteamet i helgen. Ska försöka gå. Har anmält mig till lite uppdrag i sommar. Blir ju bra.



Så var det där med att släppa taget. Har "nästan" bokat ett möte med Venturezone. Nåt slags sammanslutning som hjälper till/uppmunntrar/hejar på studenter och andra att driva eget. Tänkte höra mig för lite om olika regler, försäkringar, osv som kan vara bra att veta om. I fall att. Ska bara få tummen ur och boka det! De verkar ju trevliga om inte annat.

Det kostar ju inget att få veta lite. Kunskap är makt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback