Mellandag

Idag är det mellandag. En dag mellan vad? Alla dagar är ju mellan andra dagar. Det finns ingen början, inget slut. Nästa vecka kommer de dagarna också att vara mellan några andra. Nästa torsdag kommer också att vara mellan måndag och fredag, jag lovar.

Lovar jag? Nej, det gör jag inte. För jag vet inte säkert att det blir så, jag kan bara gissa. Innan det har hänt vet jag inte säkert. Därför går det inte att lova något. Jag lovar ofta saker som "jag kommer", "jag hör av mig" och jag tycker det är viktigt att man håller det man lovat. Men vad händer om jag blir påkörd av bussen på väg till dig, har jag svikit mitt löfte att komma fram? Om min telefon går sönder och det är miltals till nästa möjlighet att ringa, har jag då svikit löftet om att höra av mig?

Julen blev en god jul. Vi firade jul hemma, vilket innebar att det blev tid till att gå till kyrkan på morgonen. Jag fick med mig familjen till Berga och det var hur härligt som helst. Jag kände mig så välkommen! Det blev massor med kramar, handslag, vinkar.. Så underbart. Tänk om det kunde få vara så varje dag. Vilken julklapp det var att känna sig så omtyckt.

Andra julklappar var som sagt att fira jul hemma, men så fick jag även en ny sovsäck, en ny telefon (inte mobil, utan en vanlig) så nu kan jag till och med slå nummer på knapparna, vilket inte var fallet med den förra. Jag fick även ett nytt hålslag, så jag slipper få hjärtinfarkt varje gång ett papper ska in i en pärm. På sistone har jag blivit väldigt ordentlig med att sätta papper i pärmar och då är det ju synd att lusten att göra det ska försvinna på grund av ett hålslag som bara gör tre av fyra hål.. Men nu funkar det ju igen :)

Tyvärr har julhelgen överskuggats av en hel del plugg. Basgrupp till den 28/12, tenta den 4/1, seminarium 7/1, tenta 9/1. Utbränd 10/1? Eller speedad.

Men trots detta en god jul. Hoppas ni har haft det också. Tack så jättemycket för alla julhälsningar, även påskhälsningen (!), samt andra tokigheter som når mig på sms, mail, telefon och julkort =)
Jag är så glad över mina tokiga kompisar, det får mig stundtals att känna mig helt normal...

God fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback