Cityakuten del 2

Igår var det dag 2 på Akuten. För denna gången alltså. Mycket intressant och omväxlande dag. Allt från knivskada till självmordsförsök. Lite som ett avsnitt ur cityakuten. Jag fick gå en stund med en ssk som jag träffade förra praktiken. Trevligt. Jag ska nog gå med henne idag med.

Först tänkte jag ta ett nattpass men nu följer jag henne på kvällstur istället. Valet står mellan att gå med en "känd" ssk där jag antagligen får göra lite mer än att stå och glo ;-) mot att gå kvällspass och se alla slagsmålsoffer, intoxer och annat jobbigt. I går eftermiddag kände jag att jag hade sett nog av missbruk och självmord så det blir kvälls- och inte natt-tur. Förhoppningsvis kommer det bara "snälla" olyckor, dvs folk som inte blir förbannad på en för att de överlevt och som inte behöver polis för att stanna kvar. Kan man hoppas.



Igår var det mitt första möte som ordförande i DS. Mycket spännande. Känns som att det är bra folk i årets styrelse. Tyvärr blev alla mina idéer lite åsidosatta av den enka anledningen att jag kört till 110% sedan tidig morgon. Jag orkade helt enkelt inte mer.

Jag får satsa på DS-helgen för då har jag jobbat natt innan så jag har ju fått en hel dag på mig att sova ;-)

Nu ska jag laga matlåda och kila till Cityakuten del 3. The one and final? Näpp. I´ll be back! Jag har ju redan funnit min plats i tillvaron och det är där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback