Irriterad

Skrivet igår:
Idag är jag irriterad. Jag sitter och skriver min inlärningsplan. Då blir man irriterad!

I vår inlärnignsplan ska vi skriva ner vad vi vill lära oss under terminen och hur vi ska göra för att nå de målen. Jättefin tanke. Men hela grejen faller ju eftersom det står i studiehandledningen vad vi MÅSTE lära oss. Så då måste jag ju skriva av den mer eller mindre, för det som står i studiehandledningen måste vi ju ändå göra.

Där står det om problembearbetning, hur vi ska vara lyhörda för patienten, värdera och analysera varför vi gör som vi gör. Jättebra. Det låter verkligen jättebra. Men jag känner mig så dum-förklarad. Redan innan jag började skolan fattade jag att man ska bry sig om patienten, hur man löser ett problem och så vidare. Ursäkta mig HU, men att använda PBL är inget nytt, inte ens när det blev den högt skattade pedagogiken det verkar vara.

Dessutom blev jag irriterad över att inlägget "försvann" och att blogg.se inte funkade på en timme efter det. Så idag blev humöret bättre är jag upptäckte att det jag skrivit var sparat som utkast, även om det hängde sig igår.. Skönt det. =) Så nu är det bra igen ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback