Blocket.se - Vännen i nöden

Praktikvecka nummer 2 är klar. Det var en spännande vecka detta också. Inte så mycket nytt som förra veckan, mer än dagen på barnavårdscentralen. En drös mycket små och söta människor.

Under denna vecka har jag fått träffa en del patienter som jag träffade tidigt förra veckan. Det är roligt att se hur några patienters sår har minskat märkbart i storlek och kanske till och med försvunnit. Ett jättebra kvitto på att det jag gör är till nytta!

Idag var det en extra bra dag. Jag fick äntligen gjort en skoluppgift som gick ut på att ett patientsamtal skulle videofilmas och därefter fick jag göra ett eget hembesök. Så himla roligt att få sånt ansvar! Men så är man ju snart klar också. Vilken tanke. Om ett halvår står jag kanske där, helt utan handledare och gör precis allt det där. Shit vad häftigt. Det kunde man knappt tro.

Jag blev besviken på dig. Lika besviken som du var på mig. Jag förstår dig. Nu.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej, kul att du kollade min blogg! :) ja, jag har funderat ganska länge.. planen är att gå kvar på förskollärarutbildningen fram till jul, och sedan ta beslutet. Förhoppningsvis har jag fått tänka lite tills dess :) Känns ju inte kul att plugga vidare bara för att plugga heller, det kostar ju en del pengar :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback