Måndagsmänniskor

Jag undrar om mina bloggbesökare har en punkt i sitt arbetsschema som heter "Kolla Arnes blogg". På måndagar ökar nämligen antalet besökare, som om måndagar vore den mest intressanta dagen i veckan. Det är den inte. Jag lovar.

Idag var ett slags undantag. Första dagen på praktiken i Boxholm (vårdcentral). Pendeltåget hade signalfel, så jag började min insats där med att komma för sent. Någon timme senare såg jag till att minska landstingets innehav av kaffekoppar genom att skapa tävlingen kaffekopp vs. golv. 1-0 till golvet. Känns som en bra början.

Under dagen fick jag sitta med i telefonrådgivning. Sjukt intressant, trots att jag inte fick göra något. Sen var jag med en läkare och fick klämma på ett knä som det var ont i, och sen satt jag med på lite patientsamtal. Bland annat. Mycket intressant.

Jag verkar ha fått en bra handledare. En handledare som verkar genuint intresserad när hon frågar saker och inte bara frågar för att ha något att prata om. Det känns bra!

I morgon ska jag tydligen få åka ut i samhället och lägga om lite sår och vad det nu kan bli. Ska bli kul att se vad som händer i morgon!

Kommentarer
Postat av: Louise

Det låter som en rolig dag!
Grattis till handledaren.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback