Kanske dags

Kanske dags att säga att jag fortfarande då och då tänker på att jag borde skriva något. Inte "borde" som i "måste", bara för att någon förväntar sig det. Utan det är mer som att jag "borde" för att det känns lite bättre så. Det finns en del att tänka på, saker att fundera över och kanske ventliera, men någonstans försvinner allt det bakom jobb, passande av tider, räkningar, storköp, tvättstugan och allt annat som på något sätt tar över. Jag undrar om det går att ta semester från det.

Kanske gör det det, för jag längtar på något konstigt sätt till en pilgrimsvandring i sommar. De tidigare gångerna har varit så sköna, ingenting att bry sig om, bara gå gå gå gå gå. Ett steg efter ett annat. Sol, gemenskap och skavsår. Kan knappast bli bättre. Tänk om det ändå vore sommar snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback