En helg med ny upplevelser

Ännu en helg är till ända. En helg med nya upplevelser. I söndags var jag på hockey. LHC mot Luleå.  Det var ju intressant på många sätt. Bland annat därför att vi satt på VIP-plats, vilket innebar gratis fika och godis i pausen, tillgång till VIP-parkering, samt att - en för oss okänd - kostymklädd nisse hälsade oss välkomna. De stackarna som betalade dyra pengar för att komma dit fick bara ett kort ögonkast, medan vi gratisbesökare blev uppmärksammade.

Är jag en bättre människa för att jag har rätt attribut? I detta fall ett plaskort med ett nummer på? Gör det mig till en människa som är mer värd att hälsa på än andra? Jag häpnar över hur världen fungerar.

När matchen kom igång tog det 2,25 innan en tackling ledde till att en spelare låg på isen och fick tas omhand av ambulanspersonalen. Hjärnskakning sas det i den medicinska tidskriften Aftonbladet (*ironisk*). Illa såg det ut i vilket fall.

Straxt därefter blev det slagsmål med knytnävar och matchstraff för en spelare från Luleå. Luleå-spelaren passerade bara någon meter framför mig och LHC-supportern framför mig satte upp ett långfinger mer eller mindre i ansiktet på den utvisade. Vad är detta för en människa?! For genom huvudet. Supportern alltså. Det är så synd att man är så typiskt svensk och feg att man inte vågar säga till, för så GÖR MAN BARA INTE! Skitunge. Gå hem och väx upp.

Men det kanske inte är så konstigt att han var som han var. När de vuxna slåss på isen, när man skadar sina motspelare så de får lämna isen på bår, när stora delar av publiken applåderar slagsmål och buar åt rättvisa domslut som gagnar motståndaren, då är det inte märkligt att de små tar efter.

Visst är det härligt med sport.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vem vann då? :)

Postat av: Arne

2-2 blev det efter förlängning.

2007-12-12 @ 09:03:06
URL: http://arnering.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback