Man kan inte lita på tjuvar numera

Dagens roligaste: På väg hem blev jag omcyklad av en klasskompis, så jag ropade på henne och så gjorde vi sällskap en bit på vägen. Hon berättar att hon hade glömt låsa cykeln utanför skolan under eftermiddagen. Så när hon kommer ut till cykeln har någon stulit ...(här kommer det roliga)... Någon har stulit LÅSET! Ett kedje-liknande lås som satt på pakethållaren, UTAN NYCKEL! Tjuven har även stulit bakljuset, men inte brytt sig om att ta med sig fästet. Haha. Så någonstans i denna stad finns en lycklig "ägare" av ett lås utan nyckel och en cykellampa utan fäste. Frågan är: varför i hela världen tar man inte cykeln? *haha*

Uppenbarligen kan man inte ens lita på att tjuvar gör sitt jobb numera.

Äntligen har jag fått lite att dagdrömma kring. Inget stort, men ack så viktigt. Lite äventyr väntar. Så bra det kan bli bara jag får tummen ur och vågar. Vågar ta steget.

I livet i övrigt är det stress. Två tentor. Två veckor kvar. Jag orkar knappt tänka klart längre. Jag tror jag går sönder snart. Samtidigt har jag så fina människor omkring mig, så jag ska väl inte klaga. Tack för att ni finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback