Ostmacka med vitlökssmör

Ost och vitlök var dagens upplevelse. Det var så det luktade i föreläsningssalen idag. Undrar vad folk har för matvanor egentligen.

Nåja. Dagens skola bestod av en föreläning om "perioperativ omvårdnad" som det stod på schemat. Det var en anestesi-ssk som berättade om vad hon gör på jobbet och vad som händer på operation i stärsta allmänhet. Det verkar spännande. Hoppas jag hamnar där på mina fältstudiedagar. Man får fyra dagar antingen på akutmottagningen eller operation. Akuten har jag ju redan sett i tre veckor så operation skulle sitta fint.

Efter lunch var det statistik och jag fick genast huvudvärk. Därefter föreläsning som förberedelse inför examensarbete. Huga. Det känns rätt jobbigt innan man har satt igång.

Usch. Jag är trött idag. Man ska inte ligga och läsa preoperativ omvårdnad på nätterna. För det första blir man trött och för det andra så lär man sig ju ändå inget så dags på dygnet. Men vad gör man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback