Me and my Stiffneck

Hej igen. Internet ville inte nå fram till vårt hus igår, så därför blev det inget skrivet igår. Det var nåt jag hade tänkt att skriva om, men just nu kom jag inte på vad.

Jag kanske skulle ha skrivit om hur man jagar en färdtjänstbuss. Det var gårdagens jobbiga. Så här var det: En av patienterna skulle hem med färdtjänst och då följde jag henne dit. Jag fick bara veta att bussen skulle komma till Norra entrén vid en viss tid. Men där kom ju ingen. Så jag ringde Samres därifrån och hamnade i Estland.. Där visste de i alla fall att den skulle komma till Södra entrén. Så det bar iväg med patient, rullator, väskor, påsar och allt genom huset. Väl framme stod bilen där....och åkte precis när vi kom genom entrén!

Så det blev en löptur i tofflor och sarong.. Haha. Men jag hann i kapp och efter lite dividerande med chauffören som nu hade fått ny körning så kunde han tänka sig att backa tillbaka tio meter, så slapp jag beställa ny bil. Tack för det.

I vilket fall blev den korta "utflykten" som skulle tagit 10 minuter en 40-45 minuter lång. Suck. Det är inte lätt att vara liten missförstådd sjuksköterskestudent ibland! :(

Idag ska jag till Akuten på fältstudie. Är där onsdag, torsdag, fredag. Få se hur det utvecklar sig. Tyvärr misstänker jag att det blir att stå och glo, ta prover, stå och glo, ta prover, stå och glo.. Men men. Det blir nog bra.

I övrigt funkar praktiken/VFU ganska bra. Det är mittbedömning på måndag. Huga.



Ja just det.. Det är mitt första DS-möte på torsdag (i morgon) som ordförande. "Ordförandeklubban" är uppvärmd. ;-)

Det känns lite läskigt, men det är nog som det ska vara.



Igår träffade jag A på bussen förresten.. Det var trevligt.. Det är väl ett år sen eller nåt sen sist. Man skulle kunna blivit filosofisk över livets stigar, men jag tror jag skippar det idag.. Ingen skulle orka läsa ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback