Att vara någon

Alla drömmer nog någon gång om att få vara någon. Att vara något stort. Jag vet inte om jag har kommit dit, men nåt säger mig att detta är mitt "någon". Folk viskar bakom min rygg:

Person 1: "Han i röda tröjan är Arne, han är ordförande"
Person 2: "Oj! Häftigt. Han är typ din chef eller nåt?"

Jag får mail, folk ringer, dyker upp på MSN, bara för att fråga något. För att få min åsikt. Som om jag skulle veta allt. Jag är ledsen, men jag vet inte mer nu än nån annan gång. Men det är ju skoj i vilket fall.



Det finns Någon jag vill vara någon för. Men jag vet inte om jag är det. Jag tvivlar. Jag hör vad du säger, men jag tror dig inte. Jag hoppas jag kan lita på dig när du säger "ja".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback