Val (demarsvik)

Att åka bil tillhör inte ett sv mina största intressen, men ändå blev det mycket av den varan i helgen. I lördags skulle en bil hämtas i halland. Så det blev en odyssé i motorväg med släp. Usch vad det tar tid och vad rastlös jag blir. Nåja. Transporten gick bra och det var ett och annat huvud som vände sig efter den gamla bilen på vägen hem.

Ungefär i höjd med Jönköping slutade folk titta efter oss av den enkla anledning att snön kom i massor och man kunde knappt se vägen framför sig. Men vi klarade oss helskinnade hem, vilket känns väldigt bra..

Idag var det så dags för "båt-titt". Det blev nästan en heldag i Valdemarsvik och Gryt med omnejd. Tre båtar tittade jag på, två strotriss och en Karlskrona Viggen. Två helt olika båtar med två helt olika prisbilder om man säger så. Så det är svåra val. Vill jag ha litet och billigt eller stort och dyrt? Den lilla som är smidig och enkel eller den stora som är hemskt mycket bekvämare och bättre i större vatten (samt med en högre koolhetsfaktor...) Det är ett svårt val.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback