Ledighet

Igår hade jag min första riktigt lediga dag på, tja... Ett år kanske? Jag har i vilket fall glömt när det var sist, så jag tror det var längesen. Detta gjorde mig nästan lite orolig till en början - vad ska jag sysselsätta mig med en hel dag?

Det var dock ett svårlöst problem, snart så hade jag hela dagen uppbokad. Skjutsade mamma till arbetet, fikade på stan med Maria, gick på stan, beställde tid hos optikern, växlade pengar. Lite av varje helt enkelt. I förbifarten kan nämnas att jag är väldigt imponerad av Maria - den första tjej jag har gått på stan med som kan gå in i en klädaffär och köpa precis det hon ska ha på under tio minuter. Trodde aldrig sånt var möjligt.

Den resterande tiden av dagen fördrev jag på Internet, framförallt på sajter som Blocket, Annonsbörsen och liknande - sökandes efter en båt. Ja, nu är det nästan helt "officiellt" - jag är på jakt efter en segelbåt. Jag har inte riktigt kommit överrens med mig själv om vilken typ. Först var tanken en Stortriss, lite lagom storlek och smidig att hantera, men sedan fann jag en Karlskrona Viggen och blev alldeles kär i den. Men den är över sju meter lång och bara kölen väger som en Stortriss. Så den är ju helt klart svårare att hantera. Men det kanske blir så att jag får börja med en liten... *hm*

Orka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback