Om lust.

Jag tappade precis lusten att göra något. Idag var det en lång dag - föreläsning från klockan 8.15, ett seminarium, föreläsning igen till strax innan fyra. Därefter hem och telefonera lite, sedan landar jag vid datorn. Jag är så trött.

Mycket beror nog på all den energi jag lägger ner på att stressa runt på saker jag egentligen inte känner att jag vill göra. Fixa en det ena, än det andra. Det talas om negativ energi - att sitta i telefonkö och att sitta med helt oförståeliga arbeten måste nästan räknas till det som tar mest.

Samtidigt som ordet "nej" hörs allt för ofta.
Samtidigt som jag själv allt för sällan använder det.

Det är inte lätt. Jag blir så trött.

Ännu en bra dag som slutar negativt. Jag borde vara stolt och glad istället. Eller jo - jag är stolt. Jag får veta att folk läser det jag skriver och gillar det. Trots att jag har bloggandet som ett sätt att skriva bort allt tråkigt. Trots att jag inte vågar skriva vad jag vill längre. Därför är jag stolt. Stolt över att det trots alla motgångar går så bra för mig. I det yttre livet har jag sökt två drömjobb och har fått positiva svar från båda. Jag är dessutom framgångsrik i det jag gör. Ibland lite för mycket så jag själv försvinner.

I det inre, kursiverade livet går det sämre. Eller? Faktum är att jag kanske mest är för feg. För feg att fråga. Våga fråga, det får bli min hemläxa.

Eller vänta. Jag var i Norrköping igår och det blev kladdkaka och te i trevligt sällskap. Så varför gnälla egentligen? Livet innehåller ju bra saker också =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback