Nyvaken

Nu har jag nyss vaknat från några timmars "sömn". Tanken var att jag skulle sova, men på termometern går att läsa 32 grader och då är det inte lätt. Tidigare idag träffade jag J från min klass. Det var trevligt att få byta lite skvaller, höra hur en annan nybakad sjuksköterska överlever sin dag.

Vissa dagar är jobbet något att överleva. När det händer saker som är svåra, saker jag inte vet hur jag ska hantera. Då gäller det att överleva. Men för det mesta känns det som att jag klarar av jobbet och jag tycker det är väldigt roligt. Då lever jag. Då lever jag min dröm.

För några år sedan, kanske en fem-sex år sedan, då var detta min dröm. Nu är jag där och jag lever min dröm. Det är hisnande.

Pratade lite med L innan jag somnade. Efter ett sådant samtal inser jag vad mycket det finns i livet att lära sig. Lära sig att släppa in en annan människa i sitt liv - in i sina tankar, känslor och förehavanden. Att leva med någon annan. Det är hisnande. Livet ÄR hisnande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback