En Hel Helg

Klockan är kvart i nio på kvällen och jag har sysselsatt mig med något av det värsta jag vet: att packa upp en packning från ett underbart läger. Alla dofter, alla grejer som man tar med sig kommer över mig. Det är samtidigt väldigt trevligt.

Helgen tillbringades nere på Gransnäs, på "En Hel Helg". En riktigt bra helg blev det. Det började med att jag åkte till Tranås där jag träffade L. Det blev pizza och vidare färd mot Gransnäs. Tråkigt nog blev jag åksjuk, fick ont i huvudet och kände mig allmänt hängig. Men efter lite Alvedon, sallad, äppeljuice en kvarts vila och lite annat blev det genast bättre.

Under lördagen hade jag "uteaktivitet" i regn/snö. Några tappra människor kom, dock utan jackor till att börja med, så uteaktiviteten som jag hade tänkt mig från början blev ganska rumphuggen. Jag tror ingen hade velat baka pinnbröd och bygga vindskydd i snöblandat regn fick jag för mig, så istället gjordes det ett "tak" till en station på spåret senare under dagen. Ett spår som ingen gick. Men nåja.

På kvällen var det sing-a-long med Melodifestivaltema. Riktigt roligt att titta på, men inget för mig kände jag. Därefter Melodifestival som vi "smet" ifrån. Det landade inte riktigt inom våra intresseområden om man säger så.

En bra helg var det. Nu sitter jag och saknar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback