Mörkret ligger tätt på taken, endast Arne är vaken.

Jag är inne på min femte vakna natt i rad. Klockan är straxt efter halv ett på morgonen och jag inser att det är ungefär fem timmar kvar innan jag är hemma. Fyra nätter har spenderats på jobbet, men i skrivande stund sitter jag i båthamnen och utför min hamnvakt. Vakt och vakt.. Vi är två som sitter i en barackliknande byggnad och tittar på TV och ibland ut genom fönstret ut till kylan och mörkret för att se om någon mot förmodan hittar till denna avkrok och då mot förmodan skulle hitta nåt som är värt att stjäla.

Nej, jag klagar inte. Det känns tryggt att nån har koll på min båt alla andra nätter på sommaren. Tyvärr har jag inte hunnit lägga i den än. Den är nästan klar för sjösättning, bara lite smått kvar. Som att ta den till stan och lägga i den. Detaljer.

Babben och Co är det enda som finns att se på TV och nu är jag sjukligt uttråkad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback