Titlar

Varför är det så viktigt med titlar?

Jag läste nyss en artikel om ett läger undertecknat med namn och "spåransvarig". På nästa sida fanns en annan artikel undertecknad med namn och "pilgrimspräst". Varför är det viktigt att meddela att man var med, men inte var en av alla De. Man var inte en av De som var "vanliga" deltagare; man hade en uppgift, något större, något finare? Min spontana tanke är såklart orättvis - de har gjort viktiga insatser, haft ansvar och kanske inte alltid mött den uppskattning man skulle kunna önska. Men jag funderar ändå.

Jag går till mig själv och kommer på att jag inte är så värst mycket bättre själv. Jag var nyligen nyligen på festival som sjukvårdare. Men inte kunde jag låta bli att ha en tröja på mig med min titel på ryggen. Som att jag försökte säga att jag var något annat än de andra med samma uppdrag. Eller så var det bara så att det var den enda tröja jag hade med mig. Var det någon slags undermedveten tanke när jag packade?

Det är med skrämmande tydlighet jag ser att jag är precis som alla andra som vill vara något mer. Jag skäms.

Kommentarer
Postat av: Eliza

Det kan ju iofs vara rätt praktiskt att veta vart man hittar en sjukvårdare. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback